De lente is voor…

De lente… in korte tijd gebeurt er zoveel! Zo komen de eerste sneeuwklokjes voorzichtig tevoorschijn, zo ben je omringd door een oase aan lentegroen en blaas je het pluis van een uitgebloeide paardenbloem… De lente is voor… heel veel moois om vooral buiten van te genieten in ieder geval!

De lente is voor

De lente is voor de eerste bloemen: sneeuwklokjes, blauwe druifjes, narcissen en tulpen.

De lente is voor de geur van vers gemaaid gras.

De lente is voor de dagen die steeds langer worden.

De lente is voor een schone was die eindelijk weer buiten mag drogen, gewoon omdat het kan!

De lente is voor dansende koeien wanneer ze weer voor het eerst naar buiten mogen na een hele winter in de stal.

De lente is voor ruisend fluitenkruid in de bermen.

De lente is voor het eerst weer zonder jas naar buiten kunnen.

De lente is voor gewekt worden door een vogelconcert.

De lente is voor weilanden vol paardenbloemen en voor het blazen van paardenbloempluis een paar weken later.

De lente is voor het geluid van de kieviten en de scholeksters, die je niet meer zo vaak hoort…

De lente is voor je ineens omringd voelen door fris groen.

De lente is voor dartelende lammetjes die gekke bokkesprongen maken tussen hun rustig grazende moeders.

De lente is voor het klaarleggen van zomerjurkjes, als belofte voor de eerste warme dag.

De lente is voor het beginnen van de dag met een kopje thee of koffie of een ontbijtje, buiten in je eigen tuin.

De lente is voor picknicken in het gras op een mooi kleedje met zelfgemaakt lekkers.

De lente is voor musjes, koolmeesjes en alle andere vogels met hun bekjes vol strootjes, gras, bloemetjes en veertjes om een nestje te bouwen.

De lente is voor huppelende hazen in de wei.

De lente is voor de moeder eenden en moeder ganzen met een heel treintje kuikentjes achter hen aan.

De lente is voor het oneindige geel van koolzaad langs de slootkanten en de weg naar huis.

De lente is voor bomen vol bloesem, die even later als confetti naar beneden dwarrelt.

De lente is voor wakker worden en je vleugels voorzichtig uitslaan…

De lente is voor….

En nu jij! Waar is jouw lente voor?

Dit vind je misschien ook leuk...

2 reacties

  1. Martina Meesters schreef:

    Fantasties wat het voorjaar allemaal kan zijn, wat de tekenen zijn!
    Dank voor het delen van jou lente!
    Fijn weekeinde!
    Liefs van mij.

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *